Teleporady
Dla Państwa wygody uruchomiliśmy płatności on-line za teleporady dalej zwane e-KonsultacjeLekarskie do następujących lekarzy:
Przed dokonaniem transakcji prosimy o ustalenie terminu teleporady z Rejestracją oraz zapoznanie się z regulaminem poniżej. Koszt porady wynosi 170 zł.
Po kliknięciu w link dotyczący danego specjalisty nastąpi przekierowanie na stronę Przelewy24.pl. Należy wypełnić pola oznaczone gwiadką oraz numer telefonu. Dziękujemy.
Regulamin Usługi e-KonsultacjaLekarska (teleporada)
§ 1. Postanowienia ogólne
- Przez użyte w Regulaminie Usług e-KonsultacjiLekarskiej pojęcia rozumie się:
a. Usługodawca – Spółdzielnia Lekarska Specjalistyczna w Gdańsku-Wrzeszczu przy al. Grunwaldzkiej, kod pocztowy 80-244, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców KRS, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk, VII Wydział Gospodarczy nr KRS: 0000170766, NIP: 5840203541, świadczący usługi na podstawie Regulaminu.
b. e-KonsultacjaLekarska – teleporada, usługa, obejmująca świadczenie telemedyczne, świadczone wyłącznie przez Konsultantów za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej;
c. Katalog - informacje dotyczące Konsultantów, udostępnione na stronie www.lekarze-specjalisci.pl, zawierające m.in. ich imiona i nazwiska, specjalizacje, zakresy udzielanych świadczeń;
d. Dostępność – dostępność świadczenia usług jest uzgadniana na infolinii Usługodawcy pod numerem 58 344 60 48;
Konsultant - osoba fizyczna będąca podmiotem wykonującym działalność leczniczą zgodnie z przepisami ustawy o działalności leczniczej bądź też wykonująca pracę na rzecz Usługodawcy, w ramach zawartej umowy;
f. Konsultant Niemedyczny - osoba fizyczna wykonująca zawód dietetyka, psychologa, coacha, trenera personalnego, udzielająca Porad i Informacji Zdrowotnej w ramach umowy zawartej z Usługodawcą; Konsultant Niemedyczny nie jest podmiotem wykonującym działalność leczniczą oraz nie udziela świadczeń zdrowotnych w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej;
g. Umowa - umowa o świadczenie Usług e-KonsultacjiLekarskiej, zawierana na zasadach określonych w Regulaminie e-KonsultacjiLekarskiej;
h. Cena – cena e-Konsultacji Lekarskiej wynosi (patrz jw.);
i. Pacjent - osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i nie została pozbawiona zdolności do czynności prawnej w tym również osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która korzysta z Usługi Dostępowej udzielanej przez Usługodawcę. Pacjentem może być osoba niepełnoletnia lub nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnych, w zakresie w jakim jest reprezentowana przez przedstawiciela ustawowego;
j. Infolinia - telefoniczna obsługa Pacjenta, dostępna pod numerem telefonu 58 344 60 48 (koszt połączenia zgodnie z tabelami opłat operatorów telekomunikacyjnych). - Podmiotem świadczącym Usługi e-KonsultacjiLekarskiej jest Konsultant zaakceptowany przez Pacjenta.
- Akceptacja Konsultanta Medycznego jest równoznaczna z udzieleniem zgody na udzielenie świadczenia zdrowotnego.
- Konsultant świadczy Usługi e-KonsultacjiLekarskiej, określone w Regulaminie Usług e-KonsultacjiLekarskiej, na rzecz Pacjenta za pośrednictwem dostępnych środków telekomunikacji.
- Konsultanci wykonują Usługi e-KonsultacjiLekarskiej po uprzednim ustaleniu dostępności.
- Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany na stronie internetowej www.lekarze-specjalisci.pl w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
- Akceptując Regulamin Pacjent uwzględnia okoliczność, że Usługi świadczone są za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Jeśli połączenie z Konsultantem nie jest możliwe, jest utrudnione lub trwa zbyt długo, a stan zdrowia lub samopoczucie Pacjenta pogarsza się, Pacjent powinien niezwłocznie zasięgnąć pomocy w placówce służby zdrowia.
- W przypadku gwałtownego pogorszenia się stanu zdrowia lub samopoczucia, Pacjent powinien niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 w celu wezwania pogotowia ratunkowego lub udać się do najbliższej placówki służby zdrowia.
- Kontakt bądź próba kontaktu z Konsultantem nie mogą opóźniać lub zastąpić wykonania działań wskazanych w pkt. 8 i 9.
- Niniejszy Regulamin stosuje się odpowiednio do Umów zawieranych z klientami korporacyjnymi w zakresie nieuregulowanym w tych umowach.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
§ 2. Usługa e-KonsultacjaLekarska
- Usługa e-KonsultacjaLekarska będzie świadczona w formie umawianej - w dniu oraz godzinie ustalonej w trakcie kontaktu z infolinią Spółdzielnią Lekarską.
- Komunikacja Pacjenta z Konsultantem może przebiegać w formie:
a. Wymiany wiadomości sms'owych i mms'owych. - Dostępność poszczególnych rodzajów Usług e-KonsultacjiLekarskiej oraz form komunikacji jest zależna od określonego Konsultanta, który świadczy takie usługi lub udziela Informacji Zdrowotnych.
- Do wystawienia recepty Konsultant Medyczny może wymagać od Pacjenta przedłożenia dokumentów potwierdzających postawioną uprzednio diagnozę, takich jak:
a. karta wypisu ze szpitala,
b. dokumentacja medyczna,
c. wyniki badań laboratoryjnych/obrazowych. - Konsultant w razie potrzeby może zalecić badanie fizykalne przez osobę wykonującą zawód medyczny.
- Udzielanie przez Konsultantów Medycznych Świadczeń Telemedycznych, następuje w oparciu o wskazania aktualnej wiedzy medycznej i naukowej, dostępnymi za pomocą systemu teleinformatycznego lub systemu łączności, metodami i środkami rozpoznawania i leczenia chorób, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz z należytą starannością.
- Uprawnienia Konsultantów wynikające z przepisów obowiązującego prawa zostały zweryfikowane podczas zawierania umów o współpracę.
- Konsultanci prowadzą dokumentację medyczną zgodnie z przepisami prawa, w szczególności zgodnie z ustawą o prawach pacjenta.
- Konsultant Medyczny przeprowadza badanie Pacjenta, które ma na celu ocenę stanu jego zdrowia oraz dobranie właściwych metod leczenia.
- Pacjent ma wgląd do swojej dokumentacji medycznej zgodnie z ogólnymi zasadami dostępu do dokumentacji medycznej w Specjalistycznej Spółdzielni Lekarskiej.
§ 3. Warunki zawierania i rozwiązywania umów
- Umowa zawierana na zasadach określonych w Regulaminie Usług e-KonsultacjiLekarskiej jest umową dotyczącą usług zdrowotnych w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta.
- Akceptacja Konsultanta przez Pacjenta podczas rozmowy z infolinią jest równoznaczna z zawarciem umowy o Usługi e-KonsultacjiLekarskiej oraz akceptacją Regulaminu Usług e-KonsultacjiLekarskiej.
- Umowa zostaje zawarta na czas wykonywania Usługi e-KonsultacjiLekarskiej.
- Pacjent ma możliwość odstąpienia od Umowy w każdym czasie. W przypadku Usług e-KonsultacjiLekarskiej umawianych, modyfikacja lub rezygnacja z Usługi e-KonsultacjiLekarskiej może skutkować obowiązkiem uiszczenia opłaty zgodnie z Regulaminem Platformy. Po wykonaniu Usługi e-KonsultacjiLekarskiej Pacjent traci możliwość odstąpienia od Umowy.
- Każda ze stron może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku istotnego naruszenia przez drugą stronę warunków Umowy, przepisów prawa lub praw drugiej strony lub osoby trzeciej.
§ 4. Warunki świadczenia usług
- Konsultanci świadczą Usługi e-KonsultacjiLekarskiej odpłatnie.
- Konsultanci nie są uprawnieni do pobierania opłat od Pacjentów.
- Akceptując Regulamin Pacjent uwzględnia okoliczność, że e-KonsultacjeLekarskie świadczone są za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a Konsultant w razie potrzeby może zalecić badanie fizykalne przez osobę wykonującą zawód medyczny.
- Pacjent ma możliwość nieodpłatnej modyfikacji umawianej Usługi e-KonsultacjiLekarskiej na 1 godzinę przed jej wykonaniem.
- Pacjent zobowiązuje się ujawnić Konsultantowi Medycznemu wszelkie informacje i okoliczności, które mogą mieć znaczenie dla udzielania Świadczeń Telemedycznych, w tym kopie dokumentacji medycznej, wyników badań, które mogą być konieczne do udzielenia Świadczenia Telemedycznego. Pacjent zobowiązuje się również ujawnić Konsultantowi Niemedycznemu wszelkie informacje i okoliczności, które mogą mieć wpływ na udzielaną Poradę.
- Pacjent ponosi wyłączną odpowiedzialność za niezgodne z prawdą lub zatajone informacje, o których mowa w ustępie poprzedzającym, jeżeli miały lub mogły mieć wpływ na wykonanie Usługi e-KonsultacjiLekarskiej.
§ 5. Płatności
- Usługodawca świadczy Usługę Dostępową odpłatnie na podstawie Regulaminu.
- Płatność za jest realizowana przez Pacjenta poprzez wykupienie usługi e-KonsultacjiLekarskiej.
- Płatność za Usługę e-KonsultacjiLekarskiej jest pobierana przed jej rozpoczęciem.
- Pacjent jest informowany o momencie uiszczenia płatności i ma możliwość rezygnacji z Usługi e-KonsultacjiLekarskiej przed jej rozpoczęciem, jeżeli brak jest możliwości dokonania płatności po wykonaniu Usługi e-KonsultacjiLekarskiej.
- Na żądanie Pacjenta Usługodawca wystawi fakturę VAT po dokonaniu stosownego zgłoszenia pocztą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Dokonanie płatności następuje poprzez:
a. usługę świadczoną przez zewnętrzny serwis rozliczeniowy - Pacjent zostaje automatycznie przekierowany do zewnętrznego serwisu rozliczeniowego,
b. przelew bankowy - Pacjent zostaje przekierowany do informacji, zawierającej dane rachunku bankowego Usługodawcy i wskazówkami dotyczącymi płatności, - Pacjent zostaje przekierowany do metod płatności automatycznie lub za pośrednictwem hiperlinka, przesłanego na adres e-mail Pacjenta.
- Autoryzacja transakcji płatności kartą kredytową dokonywana jest przez serwis rozliczeniowy, będący odrębnym podmiotem świadczącym usługi drogą elektroniczną. Dane wprowadzane do formularza autoryzacji transakcji przekazywane są bezpośrednio do serwisu rozliczeniowego.
- W przypadku braku płatności, Usługodawca skieruje do Pacjenta wezwanie do jej uiszczenia. Jeżeli wezwanie do uiszczenia płatności okaże się bezskuteczne, Usługodawca jest uprawniony do windykacji należności, również przez zewnętrzną firmę windykacyjną.
§ 6. Zasady odpowiedzialności
- Konsultant ponosi względem Pacjenta odpowiedzialność jedynie za zawinione przez Konsultanta niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy.
- Konsultant nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Pacjenta niekompletnych, nieprawdziwych lub nieprawidłowych informacji, zwłaszcza w przypadku podania danych osób trzecich bez ich wiedzy lub zgody. Za skutki podania błędnych, niekompletnych, nieprawdziwych, wprowadzających w błąd lub w inny sposób nieprawidłowych danych wyłączna odpowiedzialność spoczywa na Pacjencie.
- Konsultant nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania z Usług przez Pacjenta w sposób sprzeczny z Regulaminem.
- Konsultant nie ponosi odpowiedzialności za:
a. szkody wyrządzone podmiotom trzecim, powstałe w wyniku korzystania przez Pacjentów z usług w sposób sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa,
b. szkody wynikłe na skutek braku ciągłości dostarczania Usług, będące następstwem okoliczności, za które Konsultant nie ponosi odpowiedzialności, wskutek działania siły wyższej, działania i zaniechania osób trzecich, z wyjątkiem osób, za które Konsultant ponosi odpowiedzialność na mocy przepisów prawa,
c. podanie przez Pacjenta nieprawdziwych lub niepełnych informacji przy rejestracji.
§ 7. Reklamacje
- Pacjentowi przysługuje prawo zgłaszania zapytań, uwag i reklamacji w związku z wykonywaniem Usług e-KonsultacjiLekarskiej. Zapytania, uwagi i reklamacje dotyczące działania Platformy i związanych z nią kwestii natury technicznej należy zgłaszać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Wszelkie informacje powinny być zabezpieczone np. zaszyfrowane przy użyciu hasła. Hasło powinno być udostępnione innym kanałem komunikacji.
- Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni roboczych.
- Treść reklamacji powinna zawierać, co najmniej:
a. dane pozwalające na identyfikację Pacjenta: login Pacjenta, imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy (dla reklamacji składanych listownie);
b. określenie przedmiotu reklamacji,
c. określenie ewentualnych żądań Pacjenta,
d. wskazanie daty zaistnienia zdarzenia świadczącego o nienależytym wykonaniu Usługi e-KonsultacjiLekarskiej.
§ 8. Postanowienia końcowe
- Pacjent ponosi koszty wynikające z korzystania ze środków komunikacji elektronicznej, niezbędnych do skorzystania z Usług wg cennika operatora, świadczącego na rzecz Pacjenta usługi telekomunikacyjne.
- Przesyłanie treści niezgodnych z prawem, sprzecznych z dobrymi obyczajami lub naruszających prawa Usługodawcy lub innych oraz które mogłyby powodować lub zachęcać do zachowania uznawanego za działanie niezgodne z prawem, naruszającego prawa osób trzecich, w szczególności prawa autorskie lub dobra osobiste, jest zabronione.
- Usługodawca uprawniony jest do jednostronnej zmiany Regulaminu w przypadku zaistnienia:
a. okoliczności siły wyższej,
b. zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do świadczenia usług drogą elektroniczną lub transakcji zawieranych na odległość,
c. zmiany lub wprowadzenia nowych Usług, z zastrzeżeniem że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do oferty.